Kako koristiti hashtag na Instagramu

Upotreba haštagova je ograničena na 30 po objavi (bilo u opisu objave ili komentarima). Pitanje koje se često postavlja je: „Koliko haštagova bi trebalo koristiti?“

Iako je ovo sporna tema, imajte u vidu da su haštagovi veoma korisni za povećanje (organske) vidljivosti i doneće veću popularnost vašoj objavi. Odnosno, svaki haštag koji dodate, olakšava pristup ljudima ka vašem sadržaju.

Da pojasnimo:
Svaki haštag upotrebljen u vašoj objavi je šansa da vas pronađu na Instagramu.  Svakim haštagom koji iskoristite povećavate šanse za bolji engagement, stvarajući mogućnost da se vaša objava nađe na Explore Page-u, a da vaš sadržaj bude dostupan širem auditorijumu.

Veća vidljivost = više pratilaca
Više pratilaca = više posla
Više posla = više uspeha (i novca)

Instagram hashtag

Kategorizacija haštagova

Postoji mnogo različitih vrsta haštagova, ali mi ćemo se ograničiti samo na one najefikasnije:

1) Viralni haštagovi. To su veoma popularni haštagovi, korišćeni u 100 miliona do jedne milijarde objava. Savetujemo vam da se držite dalje od njih, jer se  previše koriste.
Podsetnik: Uglavnom će samo popularni profili imati koristi od ovih haštagova. Neki primeri su: #love, #instagood, #cute, #follow, #followme, #happy, #tagsforlikes…

2) Trending haštagovi. Ovi haštagovi se koriste kada su neki veliki događaji u toku, poput velikih sportskih događaja (na primer: Svetsko prvenstvo), svetskih dešavanja, katastrofa… Oni su ekstremno popularni, ali samo privremeno. Neki primeri su: #worldcup, #prayforparis, #olympics, #neverforget…

3) Haštagovi niša i podniša. To su haštagovi čija su ciljna grupa vaša niša i podniše kako biste dospeli do šireg auditorijuma. Ovi haštagovi pomažu Instagramu da klasifikuje vaš profil i da vaše objave prikaže odgovarajućoj publici. Primeri ovih haštagova su: #luxury, #travel, #food, #fitness, #motivation, #photography, #art… Što se tiče haštagova podniša koristite sledeće haštagove da odredite svoju ciljnu grupu.
Na primer: #luxuryhomes, #motivationalquotes, #painting, #weightlossjourney…

4) Haštagovi lokacija. Oni se koriste da vašu objavu povežu sa određenom lokacijom. To može biti država (#srbija), grad (#beograd) ili nešto konkretnije (#dorcol). Vrlo su korisni, pogotovo ukoliko želite da povežete ljude sa svojom državom ili regionom.

5) Haštagovi brendova. Takođe, ove haštagove (poput #nike, #canon, #apple) možete koristiti da predstavite brend koji ste istakli u svojoj objavi. Imajte na umu da će ponekad brendovi na svoju stranicu postavljati ljude koji koriste njihove haštagove!

6) Haštagovi emocija. Ovi haštagovi opisuju emocije koje korisnici osećaju. Ljudi su vizuelna bića i svaka slika će u njima izazvati neku emociju, dobru ili lošu. Možemo iskoristiti ove haštagove kako bismo opisali te emocije. Neki primeri su: #lovefood, #sad, #amazed, #shocked…