Instagram story

Ukoliko niste upoznati sa storijem na Instagramu, evo kratkog pregleda. Stori se pojavio prvi put leta 2016. godine. To je objava koja traje 24 sata i koja se ne pojavljuje na vašem timeline-u. Stori jedino možete videti ukoliko kliknete na nečiju profilnu sliku. Na početku su storiji bili samo Snapchat kopija, ali su se sada razvili u nešto sasvim drugačije.
Od tada je Instagram nastavio da aktivno razvija storije. Stori je odličan način da se kreira brz, duhovit i vedar sadržaj koji se deli sa pratiocima. Može se, takođe, koristiti i za promociju stvari (Shout-Out, novi proizvodi, nove objave…).

Sjajna stvar su Stori ankete. Možete postavljati pitanja svojim pratiocima, a oni treba da odaberu odgovor (uglavnom da ili ne). Na ovaj način ćete dobiti povratne informacije od svojih pratilaca o vrsti sadržaja, vrsti proizvoda…

Još jedan razlog zbog čega bi trebalo koristiti stori je činjenica da ćete se uvek pojavljivati na vrhu Explore feed-a. Dakle, dok vaše uobičajene objave mogu biti potisnute na nečijem feed-u, storiji su na Instagramu uvek pozicionirani pri vrhu. Instagram i dalje automatski raspoređuje koji će se stori prvi pojaviti na vašem timeline-u na osnovu onoga što volite, ali neće nestati tako brzo kao obične objave. 

Instagram reklramiranje

Dodajte haštagove i lokacije

Storiji se prikazuju kada ljudi pretražuju određene haštagove ili lokacije. Imajte to na umu, naročito ako vodite lokalni biznis!
Dodajte (relevantni) haštag i lokaciju označenu na svakoj objavi pomoću određenog stikera.
Instagram vam dozvoljava da iskoristite jedan haštag stiker, ali možete uneti haštagove i u polje predviđeno za tekst. Mi obično unosimo od pet do sedam haštagova u text box, ali ih smanjimo što više, a zatim dodamo emotikon ili neki drugi stiker preko i uvećamo ga kako bi text box bio prekriven.

Ovo stvara dodatne mogućnosti da se vaš stori pojavi u pretrazi haštagova, a da ih vi sakrijete od gledalaca, tj. pratilaca. Na dobitku ste kako god da okrenete!

Instagram story

Dodajte korisničko ime sa strane

Evo još jednog trika. Kada promovišete uz Shout-Out, dodajte svoje korisničko ime storiju na mestu gde ljudi obično kliknu kako bi prešli na sledeći stori. Time ćete ih dovesti na svoj profil. Kada jednom posete vaš profil, mnogo lakše ćete steći pratioce.
Ovo možda nije „najpošteniji“ način, ali će svakako povećati vašu popularnost.

Okačite nove objave u storiju, a zatim ih sakrijte

Svi znamo da caption this objave čine čuda za povećanje broja komentara i samog engagement-a. Koristeći storije, možete lako probuditi interesovanje ostalih za svoje nove objave. To se može uraditi sa svakom objavom, ali najviše efekta ima ukoliko su to caption this objave.
Ono što treba da uradite je da napravite screenshot objave koju ste upravo postavili i dodate ga na stori, a da zatim preko slike stavite haštag ili stiker kako biste je „sakrili“. Takođe, možete koristiti olovku (pen tool) kako biste precrtali veći deo slike.
Ovim ćete probuditi znatiželju svojih pratilaca, pa će najverovatnije ući na vaš profil kako bi videli konkretnu objavu. A ukoliko sliku ne sakrijete, videće je na samom storiju, pa neće ni ući na vaš profil da je pogledaju.
Možete dodati i poziv na akciju ili uneti svoje korisničko ime u text box. Tako će pratiocima biti lakše da posete vaš profil nego da kliknu na sitno ispisano korisničko ime na storiju.

Budite kreativni i improvizujte dok radite ovo!