Google oglašavanje

Ako razmišljate da uložite novac na oglašavanje kako biste skrenuli pažnju na sebe potencijalnim kupcima ili klijentima, želite da ga potrošite na pravom mestu. Neko mesto sa preko 246 miliona jedinstvenih posetilaca, 3,5 milijardi dnevnih interakcija i procenjenim prinosom investicije od 700%?

Da, postoji i zove se Google.

Google Ads lansiran je samo dve godine nakon što je Google postao najpopularnija veb lokacija na svetu i služila za pretragu velikog broja sajta u nadi da ćemo brzo doći baš do onoga što tražimo. Reklamna platforma pojavila se na sceni u oktobru 2000. godine kao Google Adwords, ali nakon nekoliko rebrandinga 2018. godine preimenovana je u Google Ads. Obzirom na broj korisnika Google-a, nemoguće je da do sada niste kliknuli na neku od reklama koju Google plasira za svoje oglašivače.

Šta su Google oglasi?

Što su optimizovanije vaše plaćene kampanje na digitalnim kanalima, to više klikova generišete – što vodi do veće verovatnoće da na taj način dođete do novih kupaca ili klijenata. Google Ads je svakako jedna od najpopularnijih platformi za oglašavanje, tj. na teritoriji Evrope i Amerike (iako na tu postoje još nekoliko velikih igrača poput Bing-a).

Google Ads je plaćena reklamna platforma koja spada pod marketinški kanal pod nazivom “pay per click” (PPC), gde vi (oglašivač) plaćate po kliku ili po prikazu vašeg oglasa.

Google reklame

Google oglasi su veoma efikasan način da privučete potencijalne kupce ili klijente na svoj sajt dok pretražuju proizvode i usluge poput onih koje vi nudite. Pomoću Google oglasa možete da povećate saobraćaj na svom web sajtu, povećate broj telefonskih poziva ili čak posete fizičkoj prodavnici.

Google oglasi vam omogućavaju da kreirate i delite vremenski prilagođene oglase (putem mobilnih i desktop računara) među ciljanom publikom. To znači da će se vaš biznis prikazati na stranici rezultata pretraživača (SERP) u trenutku kada vaši idealni kupci traže proizvode i usluge poput vaše putem Google pretrage ili Google mapa. Da, i Google mapa! Kod nas je dosta zapostavljen ovaj segment optimizovanja i oglašavanja, a pokušajte da se setite koliko puta pokušate da pronađete neki biznis putem mapa. Ovo je posebno efikasno ukoliko se bavite nekim biznisom vezanim za usku geografsku lokacij (frizerski ili kozmetički salon, vulkanizer, brza hrana i sl).

Napomena: Oglasi sa Google platforme mogu se plasirati i na druge kanale, uključujući YouTube, Blogger i Google mrežu baner (Google Display Network – GDN).

S vremenom će vam Google oglasi pomoći da analizirate i optimizujete oglašavanje kako biste dosegli više potencijalnih klijenta, ali i da bolje razumete svoje klijente ili bar one koji posećuju vaš web sajt.

Bez obzira na veličinu vašeg preduzeća ili raspoloživih resursa, oglase možete prilagoditi svom budžetu. Alat za Google oglase pruža vam mogućnost da definišete maksimalni budžet koji ste spremni za potrošite, ali i da oglašavanje zaustvaite u bilo kojem trenutku.

Da li Google oglasi rade?

Sigurno imate nekog u svom okruženju ko stalno govori: “Ja uvek preskočim te reklame na Google-u”, ili ste to možda vi?  Google oglasi globalno imaju procenat klikova od 8%, dok je na teritoriji Balkana taj rezultat veći zbog manje saturacije i agresivnosti oglašivača. 
– Plasirani oglasi daju 180 miliona prikaza svakog meseca.
– Za korisnike koji su spremni da kupe, plaćeni oglasi na Google-u imaju efikasnost od 65% klikova.
– 43% kupaca kupuje nešto što su videli na YouTube oglasu. 

Dakle, da, Google Ads radi. Optimizacijom oglasne kampanje i potencijalnog saobraćaja koji će ona proizvesti, možete da kreirate marketinšku kampanju visokog povraćaja investicije (ROI-a).

Zašto treba da se oglašavate na Google-u?

Google je najkorišćeniji pretraživač, koji dnevno ima 3,5 milijardi upita za pretragu. Google Ads platforma postoji skoro dve decenije, što joj daje određenu prednost u oblasti plaćenog oglašavanja. Google je resurs koji ljudi širom sveta koriste za postavljanje pitanja na koja su odgovoreni kombinacijom plaćenih oglasa i organskih rezultata.

A prema Google-u, oglašivači zarađuju 8€ za svakih 1€ koji potroše na Google Ads. Dakle, postoji nekoliko razloga zbog kojih biste želeli da razmislite o oglašavanju na Google-u.

Još uvek niste uvereni? Vaši konkurenti koriste Google oglase (i oni čak mogu da koriste naziv vaše kompanije kao ključni reč i tako vam preotmu klijente). Hiljade kompanija koriste Google oglase za promociju svog poslovanja, što znači da čak i ako se organsko rangirate za pojam za pretraživanje, vaši rezultati se potiskuju na dole ispod plaćenih rezultata.

Ako koristite PPC za reklamiranje vašeg proizvoda ili usluga, Google oglasi bi trebali biti deo vaše plaćene strategije – ne postoji način na koji ga možete zameniti.