Društvene mreže u 2020. godini

Reći da većina ljudi veći deo dana “visi” na društvenim mrežama ne bi bila preterivanje. U današnjem svetu, gde su društveni mediji postali sastavni deo naših života i svakodnevne rutine. Neki su toliko zavisni o tome da je prva stvar koju urade nakon buđenja proveriti svoje feedove na društvenim mrežama.

S obzirom na važnost društvenih medija u životu potrošača, trgovci i kompanije prelaze na te platforme u nadi da će se povezati sa svojim kupcima/klijentima. Međutim, postoji preopterećenje sadržaja na društvenim mrežama i konkurencija je veoma velika. Može vam biti izuzetno teško da se istaknete ukoliko nemate jasnu strategiju marketinga na društvenim mrežama.

Ako pratite najnovije trendove na društvenim mrežama, to će svakako pomoći da strategija bude efikasnija i učiniti da se istaknete u masi. Evo osam trendova na društvenim mrežama kojih trebate biti svesni u 2020. godini.

Kratkotrjani sadržaj će nastaviti da dobija na popularnosti

“Kratkotrajni sadržaj” je nešto što je dostupno samo u određenom, kratkom vremenskom periodu i nestaje nakon toga. Instagram i Snapchat priče su savršeni primeri ove vrste sadržaja.

Danas je pažnja ljudi vrlo kratka, a promenio se i način na koji konzumiraju sadržaj. Zbog toga su formati sadržaja poput Story-ja postali popularni. Oni su kratki, involviraju konzumente i zarazni na način da ljudi mogu satima da se kreću kroz njih. To se vidi po znatnom porastu dnevnih aktivnih korisnika Instagram Stories-a, kao što je prikazano:

Izvor: Statista

Marketari su primetili ovaj trend i nastaviće da ga koriste još intezivnije. Prema nedavnom izveštaju kompanije Hootsuite, 64% marketara je već uključilo Instagram Stories u svoje strategije ili planiraDruga studija je utvrdila da brendovi u proseku objavljuju jedan story u četiri dana, što dokazuje da story kao format sve popularniji.

Rast specijalizovanih društvenih mreža

Facebook i Instagram dugo su dominirali na društvenim mrežama kao najveće i najpopularnije platforme. Međutim, poslednjih godina nekoliko drugih nišnih platformi su počele vrtoglavo da rastu i dobijaju na popularnosti. TikTok je, na primer, jedna takva platforma koja je pokrenuta 2016. godine i odmah stekla popularnost među mladima. B2B kompanije više vole LinkedIn zbog svojih inicijativa na društvenim mrežama, dok se zajednica za igranje širi u Tvitch. Postoji nekoliko takvih alternativnih platformi za društvene mreže koje dobijaju na popularnosti i to će nastaviti raditi i u 2020. godini.

Evo nekih od najpopularnijih platformi za društvene mreže po broju korisnika ili registrovanih naloga:

Izvor: Statista

Instagram će možda ukinutu lajkove

Instagram je jedna od najvećih društvenih mreža i sve velike promene koje su ovde implementirane mogu oblikovati pejzaž društvenih medija. Jedna od takvih većih promena je mogućnost da Instagram ukloni funkciju lajkova za postove.

Instagram je nedavno testirao ovaj predlog u beta testu i uskoro će ovu promenu možda primeniti na globalnom nivou. Logika koju on daje je da vole da određuju društvenu vrednost čoveka i čekanje takve validacije štetno je za mentalno zdravlje ljudi.

Međutim, postoji puno ljudi koji potpuno odbijaju razlog i misle da Instagram želi da provede ovu promjenu kako bi zaradio više. Brendovi plaćaju ogromne sume novca influencerima za promociju svojih proizvoda. Ništa od ovog novca ne ide na Instagram. U stvari, influencer marketing postao je toliko popularan da se brendovi udaljavaju od tradicionalnih marketinških metoda poput oglašavanja. Ako Instagram ukloni lajkove, tada brendovi neće moći da mere direktan uticaj svojih kampanja tako lako kao sada. Ovo bi moglo podstaći neke brendove da ulažu u Instagram oglašavanje jer mogu lako pratiti ROI za njih.

Scenario gde Instagram uspešno uklanja lajkove i dobija više marketinga za prelazak na njihovu funkciju oglasa može biti transformativan za marketing na društvenim mrežama. Ovo neće uticati samo na Instagram, već će i podstaći druge društvene mreže na takve poteze.

Prodaja putem društvenih mreža će se popularizovati

Društvene mreže kao što su Instagram, Pinterest i Facebook već dugo koriste brendovi za prodaju svojih proizvoda. Trgovina putem društvenih mreža je postao novi efikasni kanal prodaje i taj trend će se samo pojačati i postati jedan od ključnih kanala pored web sajta i fizičkih maloprodaja.

Od prodajnih postova (shoppable posts) do Instagram Storefronts-a, društvene mreže se neprestano razvijaju i postaju maloprodajne platforme. Brendovi i trgovci će ih iskoristiti i uključiti social media trgovinu u svoje prodajne strategije.