Svojevremeno su veštačka inteligencija, marketing na osnovu podataka i optimizacija za glasovne pretraživače (VSEO) bili ambiciozni koncepti koji su se graničili sa fantastikom.
Danas su ovi inovativni trendovi u digitalnom marketingu među glavnim prioritetima za većinu vlasnika biznisa u 2021. godini.
Zašto ne bi bili?
Na kraju, ako vaše preduzeće namerava da ostane konkurentno u današnjem digitalnom okruženju, morate se prilagoditi promenama marketinga koje se brzo odvijaju. Svaki posao je ugrožen ukoliko zanemarite marketinške trendove i inovativne koncepte za digitalni marketing.
Ne zaboravite: Živimo u evoluciji potrošačkog ponašanja, kada se tehnologija razvija brže od sposobnosti ljudi da je iskoriste na pravi način. Digitalni marketing se brzo razvija, a potrošačka interesovanja i ponašanja je teško predvideti.
Zato morate da se, ne samo prilagodite promenama već i iskoristite njihov maksimalni potencijal za povećanje biznisa. U nastavku teksta slede trendovi u digitalnom marketingu u 2021 godini koje ne smete zanemariti u vašem poslovanju.
Google my business (GMB) – lokalna optimizacija biznisa
GMB je među najefikasnijim alatima za dobijanje novih kupaca/klijenata.
Brzi pogled na Google My Business deo u rezultatima pretrage može da nas spasi od odlaska u zatvoren restoran, posećivanja teretane u prepunim terminima ili angažovanja neadekvatnog majstora za kućnu popravku.
GMB obožavamo kao kupci, ali je podjednako odlično rešenje za digitalni marketing.
Međutim, šta je Google my business?
GMB sarađuje sa web lokacijom vašeg preduzeća kako bi kupcima omogućio pristup informacijama koje žele da pronađu, poput adrese, radnog vremena i recenzija.
Zašto?
Za Google, korisničko iskustvo je primarni fokus. GMB popisi su namenjeni prikazivanju svih informacija koje kupcima trebaju kako bi suzili pretragu i odlučili da li preduzeće može zadovoljiti njihove specifične potrebe za kupovinom.
Ove stranice se pojavljuju u Google pretrazi, Google mapama i na Google+.
Budući da GMB nastoji da sadrži i prikazuje sve informacije koje bi kupcu mogle biti potrebne, optimizacija vašeg Google My Business naloga bi pomogla postojećim i novim kupcima da vas pronađu.
Veoma mali broj ljudi zna da je GMB jedna je od najefikasnijih (i najjeftinijih) strategija kada je u pitanju digitalni marketing, pogotovo za biznise koje se tiču specifične lokacije, poput lokalnog doktora, veterinara, majstora i slično.
Kao što smo već naglasili u tekstu iznad, dobro optimizovan Google My Business nalog olakšava kupcima da pronađu osnovne informacije – adresu, brojeve telefona, web lokaciju i radno vreme.
Uz dobar Google My Business nalog, kupci ne moraju ni da dođu do vaše web sajta kako bi dobili informacije koje su im potrebne.
Nešto što mnoga preduzeća možda ne znaju je da Google My Business može automatski da ažurira informacije na svim povezanim web lokacijama dok ih menjate.
Imati sve svoje podatke na jednom mestu je vrlo korisno kada dođe vreme da se te informacije promene.
Chat botovi – virtuelni asistenti kupovine
Brojni su trendovi u digitalnom marketingu u 2021. godini, ali chat botovi su i dalje veoma važan trend koji vremenom postaje samo veći.
Ova tehnologija zasnovana na veštačkoj inteligenciji koristi trenutne poruke za ćaskanje u realnom vremenu, danju ili noću, sa svojim kupcima ili posetiocima web lokacije.
Glavne prednosti chat botova su:
- 24-časovna usluga
- Odgovori na brza pitanja
- Interakcija sa kupcima
Mnogi kupci vole interakciju sa chat botovima jer su na raspolaganju 24/7, daju odgovore odmah, poznaju celokupnu istoriju kupovine i nikada ne gube strpljenje.
Ovi virtuelni asistenti nude izvanrednu korisničku uslugu ispunjavanjem očekivanja kupaca i automatizacijom ponavljajućih zadataka – što znači da se vi kao vlasnik biznisa možete usredsrediti na važnije poslove.
Chat botovi su sadašnjost, a verovatno i budućnost digitalne komunikacije, a kao takvi već su se potpuno integrisali u naš život. Sa 69% kupaca koji su spremni da komuniciraju sa brendovima koristeći chat botove, jasno je da ova tehnološka aplikacija nije samo prolazni trend.
Shvatajući potrebu za razvojem i primenom chat bota, kompanije širom sveta ulažu značajna sredstva da bi ova digitalna inicijativa uspela.
Chat botovi, koji su nekada trebali samo da odgovore na osnovne upite ili izvršavaju opšte zadatke, sada su u stanju da lako procene ljudska osećanja i nameru, a u tome postaju sve bolji.
Imajući sposobnost razumevanja, tumačenja i preduzimanja radnji u skladu sa tim, chat botovi su postali dovoljno inteligentni i pametni da se nose sa kompleksnijim situacijama.
Pored toga, potencijal za učenje u pokretu i usavršavanje s vremenom otvara nove mogućnosti za organizacije, bez obzira na posao kojim se bavite. Inteligentni chat botovi odlaze korak dalje od tradicionalne namene chat bota, korisničke usluge, da bi sada stupili u kontakt sa kupcima na interaktivan način i podstakli ih na izvršenje određene akcije – kupovine ili poziva.
Video marketing – najpopularniji trend za digitalni marketing
Marketing putem videa je jedan od, ako ne i najvažniji marketinški trend danas, a procenjuje se da će tako ostati u narednih 5-10 godina.
Sledeći brojevi pokazuju važnost uključivanja video zapisa u vašu strategiju digitalnog marketinga u 2021. godini:
- 70% potrošača kaže da deli snimak brenda
- 72% preduzeća kaže da je video poboljšao stopu konverzije
- 52% potrošača kaže da ih gledanje video klipova sa proizvodima čini sigurnijim u odlukama o kupovini na internetu
Video je daleko najpopularniji način pomoću kojeg kupci žele da nauče o novim proizvodima, i ne mislimo samo na YouTube.
Postoji puno načina da podstaknete veće angažovanje vašeg video marketinga, jer možete da napravite objavu i započnete direktan prenos na Facebook-u, Instagramu ili LinkedInu.
Jedno od pitanja sa kojima su se vlasnici biznisa suočili poslednjih godina je sve veći prelazak na mobilne uređaje. Prodajne stranice dugog formata brzo nestaju jer ih je jednostavno preteško čitati na malim ekranima pametnih uređaja.
Međutim, klipovi mogu predstaviti iste informacije u formatu koji savršeno funkcioniše bez obzira na uređaj sa kojeg se pristupa.
Ako vaša web lokacija uključuje video zapise, 50 puta je veća verovatnoća da privuče organske internet posete, u poređenju sa tekstom koji ima identičan sadržaj.
Zašto?
Budući da je ljudima video sadržaj privlačnij, Google bolje rangira stranice koje uključuju video zapise.
Jedna od najboljih stvari u vezi sa video marketingom je ta što olakšava formatiranje vašeg sadržaja. Zamislite da ste snimili video za svoj YouTube kanal. Umesto da ga samo objavite na YouTube-u, mogli biste i:
- Staviti prevod na dnu videa, tako da imate i tekstualnu verziju videa u slučaju da neko ne može uključiti zvuk
- Objavite prevod na svom blogu ispod implementiranog YouTube videa za bolje rangiranje
- Postavite video zapis sa transkripcijom kao titlove na Facebook (izvorni Facebook video snimci dobijaju mnogo veći udeo u prikazima od deljenih YouTube video snimaka)
- Pretvorite transkripciju u samostalni članak na blogu sa kratkim prepisivanjem i dodavanjem relevantnih statistika i slika
- Kopirajte zvuk i koristite ga kao epizodu podcasta
- Koristite video sličice u marketinškim kampanjama putem e-pošte i reč „video“ u redovima predmeta da biste povećali stope otvaranja za 19%
Uživo snimak posebno je popularan kod velikog broja preduzeća koja ga koriste za intervjue, demonstracije proizvoda i uvid u brend iza scene, kao što je život u kancelariji, način izrade proizvoda, događaji u kompaniji itd.
Međutim, da li ste znali i da se YouTube video optimizuje?
YouTube, ali i drugi snimci se prikazuju u rezultatima pretrage, tako da optimizacija video zapisa postaje važan marketinški trend koji ne smete propustiti.

Influencer marketing – uticajne osobe koje reklamiraju vaš brend
Influencer marketing je vid reklamiranja koji podrazumeva upotrebu profila uticajnih osoba na društvenim mrežama, za reklamiranje proizvoda ili usluge.
Drugim rečima, influencer marketing je odnos između kompanije i osobe koja ima relativno visok nivo vidljivosti na društvenim mrežama, a koja može da reklamira proizvode ili usluge vaše kompanije.
Dakle, influencer marketing je vrsta marketinga od usta do usta koji se fokusira na upotrebu uticajnih osoba iz određene sfere, kako bi vaša marketinška poruka dospela do velikog tržišta.
Influenceri mogu biti poznate ličnosti, ali češće su to osobe sa Instagrama ili YouTube-a iz relevantnih niša koje mogu pomoći u širenju vesti o vašem preduzeću ili proizvodu putem svojih društvenih kanala.
Zašto je influencer marketing autentičniji od korporativnog oglašavanja?
Pogledajmo samo ova 2 statistička podatka:
- 63% potrošača mnogo više veruje mišljenjima uticajnih osoba o proizvodima nego onome što brendovi sami kažu o sebi
- 58% ljudi je kupilo novi proizvod u proteklih šest meseci zbog preporuke influencera
Međutim, često se postavlja pitanje kako izabrati influencera za saradnju.
Možemo ih grupo podeliti u više kategorija.
Mnogi brendovi odlučuju da traže mikro influencere sa kojima mogu da sarađuju.
To su influenceri koji imaju hiljade ili čak stotine hiljada pratilaca, ali nisu dostigli tu željenu brojku od milion pratilaca. Uprkos tome, ove vrste profila često imaju veću stopu angažovanja od onih koji prelaze milion sledbenika.
Na kraju, ovo je mnogo korisnije za kompaniju, jer viši nivo angažovanja znači efikasniju saradnju.
Ako je prva kampanja uspešna, brendovi obično više vole dugoročnu saradnju nego jednokratnu.
Ovakvom saradnjom, influenceri i brendovi mogu izgraditi snažno partnerstvo dok influencer stekne bolje razumevanje onoga što brend nudi i kako ga najbolje predstaviti, a brend vidi da može verovati influenceru da će stvoriti kvalitetan sadržaj za njih .
Sećate se da smo u tekstu iznad pomenuli kako će trend video marketinga nastaviti da raste u narednim godinama.
To znači da se sve više traže uticajne ličnosti koji objavljuju sjajne video zapise, a TikTok je danas najpopularnija platforma za deljenje video sadržaja sa 700 miliona aktivnih korisnika mesečno, kako u svetu tako i u Srbiji.
Možemo zaključiti da je partnerstvo kompanija sa uticajnim osobama rastući marketinški trend, koji nije rezervisan samo za velike kompanije. Mnoga mala i srednja preduzeća su ostvarila profit nakon saradnje sa influencerima.
Štaviše, kao što smo već pomenuli, to je brza, jednostavna i pre svega vrlo ekonomična marketing strategija jer mnogi influenceri prihvataju plaćanje u obliku proizvoda ili popusta.
Push notifikacije – zamena za email reklamne poruke
Push notifikacije su u porastu, a prošle godine ih je koristilo 85% internet prodavnica.
U poređenju sa biltenima, najmanje dvostruko više ljudi se prijavi za push notifikacije.
Pored toga, ažuriranja GDPR-a (opšti propisi o zaštiti podataka) i strožiji filteri umanjili su snagu marketinga putem e-pošte.
Push obaveštenja pregledača su nešto što ćete videti da sve veći broj brendova usvaja u 2021. godini, a postaju sve sofisticiranija i personalizovanija.
U stvari, korišćenje personalizovanih push obaveštenja povećava konverzije, što pokazuju i analitike.
Stopa otvorenosti za segmentirane push poruke iznose 7%, u poređenju sa stopom otvaranja od 3% za generičke, emitovane poruke. Dakle, duplo više ljudi se prijavi za push notifikacije ukoliko su ona personalizovana i autentična.
Ovakva obaveštenja mogu da se koriste za ponovno angažovanje ljudi koji su pokazali interesovanje, ali nisu uspeli da izvrše konverziju.
Push notifikacije mogu čak da uključuju slike i CTA, kako bi se maksimizirale stope konverzije.
Nulta pozicija – najbolja pozicija u Google rezultatima pretrage
Poslednjih nekoliko godina glasovna pretraga izaziva talase u sferi digitalnog marketinga, menjajući način na koji funkcioniše optimizacija pretraživača. Najuočljiviji je porast istaknutog fragmenta koji se pojavljuje na visoko željenoj „poziciji nula“, u stranicama rezultata Google pretraživača.
Takođe poznat kao isečak nulte pozicije ili pozicija nula, ovo je sveti gral moderne optimizacije web sajtova, jer direktno odgovara na upite korisničke pretrage bez potrebe da korisnik uđe na sajt.
Ovaj trend raste, sa 62,5% pretraživanja na mobilnim uređajima što je rezultiralo rezultatima „pretraživanja bez klika“.
Zbog ovoga će više prodavača ulagati svoje resurse u On-SERP SEO, što je praksa optimizacije web stranica s ciljem da se zauzme što više prostora u rezultatima Google pretrage.
Ovo povećava stopu učestalosti klikova (CTR), privlačeći više organskog prometa na vašoj web lokaciji i povećava verovatnoću da steknete prvo mesto, stoga je nulta pozicija veoma značajna za digitalni marketing.
Vođenje društvenih mreža – potencijalno ogromno tržište
Kada postavite sebi pitanje kako se reklamirati na internetu, verovatno je prvo što vam padne na pamet vođenje društvenih mreža.
U 2021. godini svedoci smo da brendovi sve više iskorišćavaju potencijal koji pruža video sadržaj i kako bi privukli pažnju. Međutim, oni to moraju pratiti autentičnošću na svojim društvenim kanalima i napornim radom na negovanju zajednice angažovanih, lojalnih pratioca.
Društvene mreže su se pokazali kao vredan kanal za marketinške stručnjake za dosezanje i konverziju kupaca.
Poznati po agilnom pristupu, vođenje društvenih mreža zahteva od menadžera da bude u toku sa najnovijim trendovima društvenih medija u tehničkom i društvenom razvoju kako bi bili sigurni da koriste sve dostupne mogućnosti.
Društveni mediji se vode omnikalnom strategijom, odnosno strategijom marketinga koji se fokusira na nekoliko različitih kanala komunikacije i slanja reklamnih poruka, o čemu ćemo govoriti u tekstu ispod.
Na taj način, “priča” koju objavite na Facebook profilu može automatski da se objavi i na Instagram-u, tako da su vaši profili na društvenim mrežama uvezani.
Objavljivanje kratkih priča, popularni “story”, je odlična prilika za marketare da dobro iskoriste strah od propuštanja koji se često javlja kod kupaca.
Prednosti korišćenja priča na društvenim mrežama uključuju:
- Povećanje svesti o brendu
- Stalno angažovanje sa sledbenicima
- Povećan promet na vašoj web stranici
- Prilika za dosezanje mlađe publike
Dakle, vođenje društvenih mreža je proces analize ciljne publike i razvijanje strategije koja je po njihovoj meri. Zatim ide stvaranje i distribucija sadržaja za profile na društvenim mrežama, odgovaranje na poruke, saradnja sa uticajnim osobama, merenje i izveštavanje o performansama socijalnih medija i povraćaj ulaganja.
Digitalni marketing u 2021. godini ne bi mogao biti potpun ukoliko se ne radi adekvatno vođenje društvenih mreža, jer je to nešto što će zasigurno raditi vaši konkurenti.

Omnikalni marketing – sveobuhvatna marketing strategija
Omnikalni marketing je proces reklamiranja na više različitih platformi (kao što su društveni mediji, aplikacije, e-pošta i blog), tako da se možete povezati sa potencijalnim klijentima na više dodirnih tačaka.
Kada pravilno kreirate omnikanalni marketing, možete ponuditi poboljšano korisničko iskustvo i kohezivnu poruku brenda koja podstiče ljude na akciju.
Da bi napredovali, brendovi moraju da predstavljaju doslednu poruku na svim dostupnim medijima, uključujući fizičke izloge, društvene medije, web sajt, kataloge i na bilo kojem drugom mestu gde ima smisla ostaviti poruku.
Svi kanali bi trebali biti povezani u jednu sveobuhvatnu marketinšku strategiju za najbolje rezultate.
Statistika pokazuje da brendovi koji koriste tri ili više kanala mogu da generišu odlične rezultate:
- Stopa angažovanosti je 18,96% na višekanalnom kanalu naspram 5,4% na jednokanalnom
- Učestalost kupovine je 250% veća na višekanalnom kanalu u odnosu na jednokanalni
- Prosečna vrednost porudžbine je 13% više po porudžbini na višekanalnom u odnosu na jednokanalni
- Stope zadržavanja kupaca je 90% veće za višekanalne u odnosu na jednokanalne
Korisnici zahtevaju personalizaciju i žele da pretražuju fizičku prodavnicu, gledaju proizvode na društvenim mrežama i kupuju na internetu – sve u isto vreme. Ukoliko ne slušate njihove želje i ne pružite im iskustvo kakvo žele da dobiju, gubite značajan deo tržišnog udela.
Trendovi u digitalnom marketingu se menjaju sa inovativnijim tehnologijama, pa je za sve koji rade digitalni marketing promena sastavni deo posla. Morate da gledate unapred i nastojite da prihvatite nove tehnologije, alate i strategije kako biste postigli prednost nad konkurentima.
Ukoliko to ne uradite, vaši konkurenti zasigurno hoće stoga je prilagodljivi menadžment osnova savremenog poslovanja u eri ubrzane digitalizacije.
- Napisao: Sygnific
- Postavljeno: 28 januara, 2019
- Tagovi: blog