Marketing društvenih mreža (Social media marketing) je, ukratko rečeno, upotreba platformi za povezivanje sa publikom radi izgradnje vašeg brenda, povećanja prodaje kao i povećanja “internet saobraćaja” na web sajtu.
Marketing na društvenim mrežama uključuje objavljivanje unikatnog i relevantnog sadržaja na vašim profilima, slušanje i angažovanje vaših pratioca, analizu rezultata i prikazivanje ciljanih oglasa.
Na dugoročnom planu, za vaš posao to znači garantovano povećanje profita!
Bez obzira da li želite da izgradite brend ili povećate poslovanje, želimo da vam pomognemo da u tome uspete! Zato smo pripremili ovaj blog članak koji će vas uvesti u marketing društvenih mreža i načine kako se efikasno reklamirati na njima, što će naposletku pospešiti razvoj vašeg poslovanja.

Marketing društvenih mreža – novo poglavlje digitalnog marketinga
Društvene mreže su sazrele daleko više od toga da budu samo mesto za emitovanje sadržaja – danas su društvene mreže otvorile novo poglavlje digitalnog marketinga na kojem se mnoge kompanije takmiče za pažnju svoje ciljne publike.
Kompanije koriste društvene medije na bezbroj različitih načina.
Na primer; brendovi koji brinu o tome šta ciljna publika govori o njima bi nadzirali konverzacije u kojima se pominju i odgovorali na poruke i relevantne napomene.
Brendovi koje žele da razumeju rezultate svog anagažovanja bi pomoću analitičkih alata analizirali svoj doseg, angažman i prodaju na društvenim mrežama.
Kompanija koja želi da dosegne određenu grupu publike prikazivala bi ciljane oglase koje targetiraju samo tu grupu.
Toliko opcija postoji da bi bilo pogrešno fokusirati se na sve mogućnost koje društvene mreže pružaju, već je prvo neophodno pripremiti strategiju pomoću koje ćete raditi marketing na društvenim mrežama.
Marketing na društvenim mrežama prema meri vašeg biznisa
Pre nego što objavite bilo šta, vratimo se korak unazad i pogledajmo širu sliku.
Prvi korak je kreiranje marketing strategije.
Koji su vaši ciljevi?
Kako vam društvene mreže mogu pomoći u postizanju vaših poslovnih ciljeva?
Na koje platforme društvenih mreža želite da se usredsredite?
Neke kompanije koriste društvene medije za povećanje svesti o brendu, druge ih koriste za podsticanje prometa i prodaje na web sajtu. Marketing društvenih mreža vam može pomoći da povećate svest o brendu, stvorite lojalnu zajednicu, a služi i kao kanal za podršku kupcima.
Glavne platforme društvenih mreža su svakako:
- YouTube
- Snapchat
Postoje i manje ali brzo rastuće platforme kao što su Tumblr i Tik Tok, ali i platforme za razmenu društvenih poruka, kao što su Messenger, WhatsApp i WeChat.
Na početku je bolje odabrati nekoliko platformi gde vaša ciljna publika provodi najviše vremena, nego biti aktivan na svim platformama odjednom.
Koju vrstu sadržaja želite da delite?
Koja vrsta sadržaja će najbolje privući vašu ciljnu publiku?
Da li je to obrazovni ili zabavni sadržaji?
Imajte na umu; za marketing na društvenim mrežama je krucijalno da se prilagođavate rezultatima, odnosno angažujte se oko objava koje donose najveću vrednost!

Marketing na društvenim mrežama i vođenje društvenih mreža – u čemu je razlika?
Ukoliko ćete svoje društvene mreže koristiti za povezivanje sa ciljnom publikom, morate biti sigurni da ih dobro koristite.
To zahteva vođenje društvenih mreža i marketing na društvenim mrežama. Iako ovo može zvučati kao ista stvar, postoji razlika, ali ono što je karakteristično za obe komponente je da su neophodne za vašu sveobuhvatnu strategiju digitalnog marketinga.
Pored toga – najbolje rezultate donose kada se primenjuju zajedno.
Vođenje društvenih mreža podrazumeva:
- pravljenje profila
- kreiranje i distribucija sadržaja
- interakcija sa publikom
Platforma na kojoj ćete objavljivati sadržaj zavisi najviše od vaše ciljne grupe, kao što smo već govorili u tekstu iznad.
Šta je marketing na društvenim mrežama?
Marketing na društvenim mrežama je upravo ono što samo ime sugeriše: korišćenje profila vaše kompanije sa namerom da plasirate i razvijate svoje poslovanje.
Dok se vođenje društvenih mreža više fokusira na objave i konverzaciju, marketing društvenih mreža se više fokusira na kreiranje strategije za generisanje potencijalnih klijenata. Na taj način, vaše prisustvo na društvenim mrežama može pospešiti rast vašeg poslovanja.
Više o vođenju društvenih mreža pročitajte na ovom linku.
Kalendar objavljivanja na društvenim mrežama
Postavljanje objava je vrlo jednostavno, ali želećete da napravite kalendar objavljivanja umesto da kreirate objave spontano.
Takođe, da biste bili sigurni da maksimizirate doseg svog marketinga, morate da objavite kvalitetan sadržaj koji će se svideti i angažovati vašu publiku u pravom trenutku.
Šta je kalendar objavljivanja?
Kalendar objavljivanja na društvenim mrežama je pregled vaših predstojećih objava. Može se organizovati u obliku tabele, Google kalendara ili interaktivne kontrolne table (ako koristite aplikaciju za upravljanje društvenim mrežama).
Svaki unos u kalendar društvenih mreža obično uključuje neku od kombinacija ovih elemenata:
- Tačan datum i vreme objavljivanja posta
- Društvena mreža i nalog na kojem će post biti objavljen
- Fotografije ili video snimci
- Linkovi koji će biti uključeni u sadržaj objave
Slušanje i angažovanje ciljne publike
Kako vaše poslovanje raste, povećavaće se i broj ljudi koji pričaju o vašem brendu. Korisnici će komentarisati vaše objave na društvenim mrežama, označiti vas na svojim objavama ili vam direktno poslati poruku.
Ljudi možda čak i razgovaraju o vašem brendu na društvenim mrežama, a da vi to ni ne znate.
Dakle, želećete da nadgledate razgovore na društvenim mrežama o svom brendu. Ukoliko je to pozitivan komentar, imaćete priliku da se prijatno iznenadite. U suprotnom, možete ponuditi podršku i ispraviti situaciju pre nego što se pogorša.
Ukoliko ne osluškujete ciljnu publiku na društvenim mrežama, zanemarujete mnogo dragocenih informacija i praktično poslujete “u mraku”. Ako ne znate šta je to što muči vaše potencijalne kupce, ne možete znati kako da poboljšate njihovo iskustvo sa vašom kompanijom i brendom, pa samim time i pospešiti prodaju.
Analiza rezultata koje donosi marketing društvenih mreža
Bilo da objavljujete sadržaj ili se angažujete na društvenim mrežama, zanimaće vas kakve rezultate ostvaruje vaš marketing društvenih mreža.
Da li dosežete više ljudi nego prošlog meseca?
Koliko pozitivnih komentara dobijate mesečno?
Koliko je ljudi koristilo hashtag vašeg brenda na svojim objavama?
Platforme društvenih medija same pružaju osnovni nivo takvih informacija. Da biste dobili detaljnije informacije o analitici i lako ih upoređivali, možete da koristite široki raspon dostupnih alata za analitiku društvenih mreža.
Želimo da znamo koje su objave donele najviše vrednosti za naše poslovanje kao i koje objave su najviše angažovale pratioce na akciju. Pored toga, želimo da znamo kakav je sadržaj bio u tim objavama kako bismo na osnovu dobijenih podataka pronašli način da izgradimo bolji model u kreiranju sadržaja koji generiše najviše angažovanja, bilo da je to kupovina, komentar ili poruka.
Oglašavanjem do brzih rezultata
Sve je teže postići organski saobraćaj na internetu, stoga je oglašavanje na društvenim mrežama neophodno ukoliko želite brze rezultate.
Naravno, može biti pomalo zastrašujuće preći sa socijalne strategije koja generiše organske posete na ulaganje opipljivog novca. Dakle, važno je razumeti koje sve opcije postoje, i koje od tih opcija su idealne za vaš biznis.
Oglašavanje na društvenim mrežama je direktan način da doprete do željene publike. Možete ciljati potpuno nove kupce ili one za koje želite da se vrate i ponovo izvrše kupovinu. Takođe je prilika da obavite neko praktično A / B testiranje.
Sve društvene mreže nude mogućnost oglašavanja. To znači da biste trebali da ih iskoristite maksimalno.
Kada birate gde ćete postaviti svoje oglase, korisno je znati i koje su mreže najpopularnije kod vaše ciljne publike.
Gde je vaša ciljna grupa najangažovanija, najkoncentrisanija i najpristupačnija?
Na primer, ako ciljate tinejdžere TikTok je mesto gde ih možete pronaći. Sa druge strane, mame najviše preferiraju Facebook.
Dobro analizirajte gde se nalazi vaša ciljna publika, i na osnovu toga ih targetirajte oglasnim porukama u pravom trenutku.
Saveti za marketing društvenih mreža koji će povećati vaš profit
Evo nekoliko saveta za marketing društvenih mreža kako biste započeli sa efikasnom kampanjom.
Kao što je prethodno rečeno, izgradnja strateškog plana za marketing društvenih mreža je od suštinske važnosti. Razmislite o istraživanju ključnih reči i istraživanju konkurencije kako biste shvatili kakva vrsta sadržaja zanima vašu ciljnu publiku.
Za društvene mreže, kvalitetan sadržaj je krucijalan.
Da li su to objave zabavnog ili edukativnog karaktera?
Šta drugi brendovi iz vaše industrije rade da bi podstakli angažovanje na društvenim mrežama?
Obavezno objavljujte i nudite zaista dragocene informacije koje će vaši idealni kupci smatrati korisnim i zanimljivim. Sadržaj koji delite na svojim društvenim mrežama može da uključuje slike, video zapise, infografiku, uputstva za upotrebu i još mnogo toga.
Marketing društvenih mreža vam omogućava da projektujete imidž vašeg brenda na različitim platformama. Iako svaka platforma ima svoje jedinstveno okruženje i navike korisnika, identitet vaše kompanije bi trebao da ostane dosledan na svim društvenim mrežama.
Šta to znači?
Ukoliko se obraćate kupcima i pratiocima šaljivim tonom, takav treba da ostane na svim platformama.
Identitet jedne kompanije predstavlja deo brendiranja.
Brendiranje je stvaranje i održavanju veze sa publikom, kao i negovanju određene povezanosti sa vašim brendom u njihovim mislima.
Da bi se ova asocijacija držala, poruka vašeg brenda mora biti dosledna, bez obzira ko je i gde vidi.
Možemo da napravimo i formulu, koja bi glasila: konzistentnost brenda = prepoznavanje brenda.
To znači da dizajn vašeg brenda, ton kojim se obraćate i celokupna poruka ne bi trebalo da se “kolebaju”, bez obzira na platformu koju koristite za komunikaciju sa publikom.
Ono što je veoma bitno da znate – marketing mora da se povezuje.
Šta to tačno znači?
Uzmimo sledeći primer: Bavite se prodajom modne garderobe.
Na web sajtu imate blog koji redovno ažurirate i objavljujete nove tekstove, a marketing društvenih mreža je idealan način da prosledite svoje pratioce direktno na blog članak. Taj blog članak kroz svoj sadržaj poziva na akciju, bilo da je to kupovina proizvoda ili usluga, ili samo angažuje ciljnu publiku da ostave svoj email kako bi pratili nove objave u budućnosti.
Na taj način, pratioci sa društvenih mreža mogu da se anagažuju direktno na kupovinu, bilo direktno putem profila ili preko web sajta.
Pored toga, sjajan sadržaj bloga će vam pomoći da privučete više pratioca.
Ne zaboravite da marketing društvenih mreža rade i vaši konkurenti.
Uvek je važno obratiti pažnju na to šta konkurenti rade – oni mogu pružiti dragocene podatke o tome šta vaša ciljna grupa preferira, a šta ih odbija od kupovine.
Ukoliko vaši konkurenti koriste određeni marketinški kanal ili strategiju marketinga društvenih mreža koja dobro funkcioniše, uradite istu stvar, ali učinite to još bolje!
Kroz tekst smo u kraćim crtama objasnili šta je marketing društvenih mreža i kako se efikasno reklamirati za razvoj biznisa.
Niste sigurni koja strategija bi najviše odgovarala vašoj kompaniji?
Zakažite besplatnu konsultaciju u trajanju od 30 minuta sa našim marketing strategom i mi ćemo za vas raditi marketing društvenih mreža koji je skrojen prema meri vašeg biznisa!
- Napisao: zeljko.sygnific
- Postavljeno: 28 jula, 2021
- Tagovi: blog