Možda nećete imati dovoljno novca za marketing u ranim fazama vašeg biznisa, ali to ne znači da ne postoje efikasni načini da raširite svest o vašem brendu i naposletku povećate prodaju.
Internet je doneo tektonske promene u marketingu.
Pre interneta, mala preduzeća su imala na raspolaganju svega nekoliko načina za oglašavanje, metodama poput štampanja letaka ili sponzorisanjem malih lokalnih događaja.
Sada internet nudi razne mogućnosti za marketing – samo treba da znate kako da ih iskoristite.
Zato ćemo u nastavku teksta navesti načine kako se reklamirati na internetu, mnogo ekonomičnije i efikasnije od tradicionalnih marketinških kanala za veći poslovni uspeh!
SEO – optimizacija sajtova za pretraživače
Web sajt je digitalni identitet vaše firme, odnosno mesto na kojem su objedinjene sve informacije o vašem biznisu koje mogu da koriste posetiocima, a kasnije i kupcima.
Reklamiranje sajta je krucijalno za poslovni uspeh danas. U zavisnosti od vrste vaše usluge, preko web sajta možete prodavati svoje proizvode i na taj način povećati promet, ili povećati broj poziva i angažovanja vaših usluga.
Ipak, postoji preko milijardu web stranica na internetu, pa nije dovoljno samo kreirati i objaviti sajt. Morate da se rangirate u rezultatima pretrage kako bi sajt dobio smisao.
Kako reklamirati web stranicu?
Odgovor je jednostavan: SEO.
SEO iliti optimizacija za pretraživače najmoćniji je oblik marketinga koji imate na raspolaganju, jer svoju poruku putem sajta šaljete potencijalnim potrošačima koji zapravo traže vaše usluge, umesto da im plasirate reklamu u trenutku kada nisu u rasploženju za promotivni materijal.
Ne želite da gledate reklamu dok se emituje vaša omiljena serija.
Ne želite da slušate reklamu dok traje vaša omiljena pesma.
Sa druge strane, kada otkucate na Google pretraživaču “prodaja patika” vi želite da pogledate, izaberete i kupite patike, a zadatak dobre optimizacije je da vaš sajt postavi na nekom od prvih mesta u organskim rezultatima pretrage, kako biste se odmah našli kupcu na usluzi.
SEO nije plaćeno oglašavanje, već metod pomoću kojeg ćete biti vidljivi u rezultatima pretrage, a zbog čega će vas novi kupci sami pronaći.
Postoji nula marketinških alata koji su moćniji od SEO-a.
Ukoliko pogledate tradicionalno oglašavanje kao što su radio, štampa ili televizija, cilj je da svoju poruku predočite što većem broju ljudi u nadi da su nekome potrebne vaše usluge.
Svakako, postoji poziv na akciju i možete ubediti ljude da im trebaju vaše usluge ili proizvodi, ali uz svu reklamnu buku kojoj su potrošači izloženi svakodnevno, to je mnogo teže učiniti. Osim toga, tradicionalni vid reklamiranja je enormno skuplji od optimizacije sajta.
Neke industrije nikada neće napustiti tradicionalno reklamiranje, kao što su globalne kompanije koje neprestano povećavaju svest o brendu. Međutim za većinu lokalnih, malih i srednjih preduzeća SEO je trenutno najmoćniji oblik marketinga.
Najveći benefit optimizacije u odnosu na tradicionalne marketinške metode: SEO je vrlo merljiv.
Za razliku od televizije, radija i novina gde je veoma teško izmeriti učinak vaše reklamne kampanje, SEO je marketinški alat pomoću kojeg možete izmeriti sve detaljno, kako biste mogli naposletku da pratite rezultate i prilagođavate kampanju ostvarenim rezultatima.
Jedini alat koji može biti merljiviji od SEO-a je marketing sa plaćanjem po kliku koristeći Bing AdCenter ili Google AdWords.
Ukoliko pravilno koristite SEO, na svojoj web lokaciji možete da uključite pozive na akciju, obrasce za kontakt, preusmeravajuće brojeve i analitiku koja pokazuje koliko ljudi je ušlo na vašu web stranicu, a koliko njih je ispunilo različite obrasce ili koristilo brojeve telefona za direktno pozivanje.

Google My Business – budite tu za klijente kada ste im najpotrebniji
Kao što smo već naglasili, marketinške kampanje mogu biti veoma skupe.
Štampano reklamiranje, radio ili TV spotovi dolaze sa cenom.
Još je gore što vaš povraćaj ulaganja može biti samo mali delić onoga što ste platili. Iako sve ove metode imaju svoju primenu u celokupnoj marketinškoj strategiji, postoji jedan vrlo svestran alat koji većina vlasnika biznisa previdi, a koji je pritom potpuno besplatan za upotrebu – Google My Business (GMB).
Teško je dovoljno naglasiti koliko je važno da verifikujete vlasništvo nad svojim Google My Business nalogom, i naposletku ga optimizujete. Bez obzira da li ste startup kompanija ili poslujete decenijama, treba da preuzmete vlasništvo nad informacijama koje se plasiraju na Google-u o vašem biznisu, kao što su kontakt telefon, lokacija kompanije, adresa i radno vreme.
Ali šta je GMB?
Kada tražite lokalne usluge na internetu, kao što su stomatolog, frizer, klinika i slično, prvo na šta ćete naići je lista od 3 Google My Business naloga.
Direktno putem njih možete da proverite osnovne podatke o 3 različite kompanije, koje nude usluge koje vi potražujete.
Prva 3 naloga koja izađu su najbolje optimizovana, stoga ukoliko se bavite lokalnim biznisom, optimizacija vašeg GMB naloga je praktično najmoćnije oružje za povećanje broja poziva i prodaje.
Pretražioci vide vašu GMB listu na stranicama rezultata Google pretraživača (SERP) pre nego što vide sam web sajt. Ukoliko vas traže na telefonu dok su van kuće, možda uopšte neće ni pogledati vaš sajt.
Zašto bi, kada će već na listingu Google My Business profila pronaći sve informacije koje su im potrebne.
Kada optimizujete vaš Google My Business nalog, ciljani upit za pretragu vas može u bilo kom trenutku dovesti na prvo mesto u pretrazi. Ovo se dešava na jedan od tri načina:
- Pretraga pomoću ključne reči: Korisnik pronalazi vaš GMB nalog tražeći kategoriju, proizvod ili uslugu u vezi sa vašim preduzećem, u kojima imate priliku da se pojavite na vrhu rezultata pretraživanja u delu za lokalne biznise od tri paketa, odnosno trio lokalnih preduzeća koja Google bira kao najrelevantnije predstavnika te kategorije
- Direktna pretraga: Korisnik pronalazi vaš spisak traženjem imena ili adrese vašeg preduzeća, u tom slučaju će se vaš spisak pojaviti desno od rezultata pretrage
- Brendirana pretraga: Korisnik pronalazi vaš spisak kada traži brend povezan sa vašim preduzećem
Ne propustite svoju priliku!
GMB nudi brojne ugrađene funkcije koje će vam pomoći da se samopromovišete i poboljšate marketing. Prikazujući proizvode ili usluge, događaje i posebne ponude direktno od Google-a, preuzimate inicijativu i započinjete proces pretvaranja internet posetioca u lojalne kupce.
Pokažite kupcima šta je to što oni žele od samog početka, kako bi ređe tražili negde drugde.
Google kampanje – najefikasniji metod plaćenog oglašavanja
Istina je: Google kampanje su jedan od najefikasnijih metoda kada je u pitanje oglašavanje na internetu.
Marketing svet se dramatično promenio poslednjih godina, a Google Ads je jedna od platformi koja pokreće ovu transformaciju.
Kada se pitate kako reklamirati web stranicu, Google kampanja je prvi odgovor.
Google Ads omogućava preduzećima da dosegnu sve koji koriste Google za pretragu informacija, proizvoda i usluga na mreži, a Google koristi preko milijardu ljudi!
Kada se pravilno koristi, Google Ads može da vam pošalje veliki broj posetilaca koji žele upravo ono što vi imate, za relativno kratko vreme, u zavisnosti od vašeg budžeta.
Ukoliko trenutno nemate Google Ads nalog za svoje preduzeće ili ga ne koristite u potpunosti, znajte da zasigurno umesto vas to radi vaša konkurencija.
Kako funkcionišu Google reklame?
Preko Google Ads-a (ranije poznatog kao Google AdWords) plaćate da se Google oglas za vaše preduzeće prikazuje internet posetiocima koji pretražuju relevantne izraze na Google pretrazi i Google mapama.
Preko Google Ads-a plaćate samo stvarne, merljive rezultate, kao što su klikovi na web lokaciji i poslovni pozivi. Ova struktura je poznata kao kampanja sa plaćanjem po kliku (PPC). Možete da podesite mesečnu ograničenje potrošnje oglasa za Google kampanju koju će Google automatski slediti.
Kada krenete u Google reklamiranje, prvo ćete reći Google-u koji od ova tri cilja želite da postignete:
- Povećavanje pozive ka svom preduzeću
- Usmeravanje više posetilaca u prodavnicu vašeg sajta
- Generisanje većeg prometa ka web sajtu
Zatim ćete odrediti da li će se vaš oglas isporučiti globalnoj ili lokalnoj publici. Dalje ćete koristiti slike ili tri kratke rečenice da biste Google-u rekli po čemu se vaše preduzeće ističe, a Google će koristiti ove podatke kako bi vam pomogao da napravite adekvatan marketing oglas.
Na samom kraju ćete odrediti budžet koji će Google koristiti za predviđanje uspeha vaše Google kampanje.
Ciljna publika će videti vaš oglas na prvim plaćenim pozicijama u rezultatima pretrage, a što više ljudi klikne na oglas, vaše preduzeće će se približiti ispunjavanju svog unapred određenog budžeta.
Ono što je još jedan od benefita Google kampanja – daje vam na uvid informacije o navikama kupaca.
Neki od dragocenih podataka pomoću kojih vam Google Ads omogućava da saznate više o svojim klijentima uključuju ključne reči koje koriste za pronalaženje vašeg web sajta, njihovu lokaciju, uređaje koje koriste kao i vreme i dane u kojima pretražuju.
Ovakvu metriku su vlasnici biznisa prethodnih generacija mogli samo da sanjaju.
Dobijene informacije možete koristiti za poboljšanje svojih proizvoda i usluga, kao i za usavršavanje marketinških napora kako ne biste trošili novac oglašavajući ljude koji nisu zainteresovani za ono što nudite.
Facebook reklame – precizno filtriranje ciljne grupe
Kojim god biznisom da se bavite, šansa da barem deo vaše publike provodi vreme na Facebook-u je 100%.
Zašto onda ne biste onda plasirali reklamu tamo gde se nalaze vaši kupci?
U Srbiji, Facebook koristi preko 3 miliona ljudi i taj broj neprestano raste.
Facebook reklame mogu biti različitih formata, a Facebook Ads Manager će vam pomoći da odaberete format zasnovan na marketinškim ciljevima vašeg preduzeća.
Bez obzira da li želite da povećate svest o brendu, brzo razmotrite svoje poslovanje ili povećate broj konverzija, Facebook nudi odredišta za plasman oglasa za mobilne vesti, fid za vesti sa računara, desnu kolonu i Instagram.
Facebook oglašavanje je važno za vaš biznis jer vam omogućavaju da ciljate određenu publiku. Iz kompanije tvrde da su 89% tačni kada su u pitanju ciljane reklamiranje, a ono što je sigurno je da su izuzetno fleksibilni.
Možete da se fokusirate na reklamiranje na osnovu lokacije, demografskih podataka, interesovanja, ponašanja, a to su samo neki od osnovnih podataka koje možete da filtrirate.
Facebook takođe ima napredne opcije ciljanih reklama. Ove opcije uključuju ciljanje oglase za publiku koja je slična već postojećoj ciljnoj grupi, ili posetiocima web sajta.
Toliko su detaljni da možete plasirati reklamu isključivo osobama koje slušaju Pink Floyd, ili vole da idu u pozorišta.
Plaćenim oglašavanjem pobeđuju i preduzeća i potrošači. Preduzeća mogu da dosegnu svoju publiku na način na koji to nisu mogli ranije i lako mogu da prate učinak svojih oglasa.
Što je vaša objava vidljivija publici, to je veća verovatnoća da se vaša objava deliti.
„Deljenje“ je ono što pokreće marketing na društvenim mrežama. Što se tiče potrošača, videće oglase koji su za njih relevantni i imaće lak pristup informacijama o preduzećima.
Ono što moramo imati na umu je da su organske, neplaćene objave na Facebook-u i ostalim društvenim mrežama od presudne važnosti.
Iako će doseg ovih Facebook objava biti daleko manji nego što bi bio da su promovisani, objave će biti vidljive onima koji traže, uključujući posetioce zvaničnih profila i stranica.
Imati „meštovitu“ vremensku liniju je važno za vaše poslovanje jer pokazuje da vam je stalo do vašeg posla i publike.
Sinhronizacija plaćenih i organskih objava je dobitna kombinacija svake strategije digitalnog marketinga, stoga je sledeća tema o kojoj ćemo govoriti upravo to – vođenje društvenih mreža.

Menadžment društvenih mreža – direktno komuniciranje sa kupcima
Društveni mediji stvorili su do sada neviđenu priliku za brendove.
Danas se možete direktno povezati sa kupcima i otkriti dragoceni uvid o njima, njihovim navikama, željama kao i načinu na koji gledaju na vaše proizvode, usluge ili brend.
Vođenje društvenih mreža je, jednostavno rečeno, proces upravljanja kompletnom strategijom društvenih medija.
To uključuje više od pukog odgovaranja na poruke i komentare.
Kao što je ranije pomenuto, upravljanje društvenim mrežama povezano je sa drugim važnim aspektima vaše strategije digitalnog marketinga.
Strategije digitalnog marketinga grade se na snažnim činjeničnim informacijama koje pružate kupcima. Na kraju, da biste stvorili uspešno poslovanje, morali ste da znate specifičnosti svog tržišta i kako će vaš proizvod ili usluga pomoći u rešavanju određenog problema.
Strategija društvenih medija bavi se upotrebom platformi društvenih medija za izgradnju svesti o brendu, generisanje potencijalnih klijenata i povećanje prodaje.
Otkrićemo vam tajnu.
Iza svake uspešne strategije digitalnog marketinga stoji marketinški tim sa vrlo jasnim i detaljnim razumevanjem ko su njihovi kupci.
Činjenica je da, ako ne poznajete svoje kupce, nećete znati kako da im se obratite i vaš marketing je u startu neuspešan.
Imajte u vidu da razumevanje kupaca nije ono što je bilo u doba pre interneta.
Morate da odete korak dalje od demografskih podataka i počnete da se fokusirate na ono što vaši kupci cene. Morate znati kako se osećaju prema izazovima sa kojima se suočavaju i kakva su njihova očekivanja.
Sjajno mesto za početak je stvaranje “persone”, iliti “avatara kupca”.
Dobro definisana “persona” pomoći će vam da utvrdite najvažnije izazove, potrebe i želje onih ljudi koji su vaši najverovatniji kupci, odnosno ciljna grupa. Pomoću ovih informacija moći ćete da kreirate sadržaj za društvene mreže koji će privući njihovu pažnju.
Takođe, potrebno je da odredite koja društvena mreža je najidealnija za vaš biznis, kako ne biste uzalud trošili ograničene resurse.
Primera radi, TikTok je brzorastuća društvena platforma zasnovana na deljenju video zapisa. Međutim, 41% korisnika je uzrasta od 16 do 24 godine, stoga ako prodajete kreme protiv bora, TikTok definitivno nije mesto za vaš biznis.
Prema istraživanjima, 47% malih preduzeća koristi internet u marketinške i reklamne svrhe.
Oglašavaje na internetu omogućava malim i nepoznatim kompanijama da u prilično kratkom vremenskom periodu dođu do većeg tržišta. Takođe, oglašavanje na internetu nije korisno samo za online prodaju, jer ljudi koji čuju za proizvod negde na internetu mogu odlučiti da ga kasnije kupe u fizičkoj prodavnici.
Imate brojne mogućnosti za oglašavanje na internetu; neki koštaju, dok drugi zahtevaju samo vaše vreme i malo napornog rada.
Marketing sa omnikalnom strategijom je budućnost kada je u pitanju oglašavanje na internetu. Dakle, da sumiramo kako se reklamirati na internetu.
Potrebno je:
- napraviti web sajt
- optimizovati web sajt za pretraživače
- povezati sajt sa svim profilima na društvenim mrežama
- usmeriti plaćene reklame na ciljnu grupu
- omogućiti kupcima da vas veoma lako pronađu na svim internet i marketing kanalima
- komunicirati sa kupcima adekvatnim tonom
Gledajući globalno, internet marketing je postao nauka za sebe koja je nepoznanica čak i velikim kompanijama koje su decenijama na tržištu, i koje su autoritet u svojoj oblasti.
Niste sigurni kako reklamirati web stranicu, voditi društvene mreže, raditi uspešno oglašavanje na internetu i povećati prodaju?
Kontaktirajte nas i zakažite besplatnu sesiju u trajanju od 30 minuta, kako bi vam naši eksperti za digitalni marketing pomogli u ispunjenu vašeg poslovnog cilja!
- Napisao: Sygnific
- Postavljeno: 28 januara, 2019
- Tagovi: blog